Alexandra Ilieș
Alexandra Ilieș în Utile

10 taskuri lunare pentru o afacere de succes

Administrarea firmei este o provocare și vine cu multe responsabilităţi şi decizii care trebuie luate zi de zi. Această listă de verificare lunară te va ajuta să-ți evaluezi afacerea mai ușor, să iei decizii corecte rapid și să menții lucrurile sub control.

1. Verificare financiar-contabilă

Afacerea ta nu va supraviețui daca nu asiguri un flux normal de numerar. Asigură-te că gestionezi corect:

Facturează simplu.
Oricând. Oriunde.

Începe acum GRATUIT

  • cheltuielile și furnizorii — plătește facturile la timp
  • facturile emise — verifică scadenţele și presează clienții care întârzie plățile
  • salariile — asigură-te că plăţile salariilor sunt făcute la timp
  • taxele şi impozitele — plătește-le la timp pentru a evita penalizările și popririle pe conturi

2. Verifică furnizorii

Verifică cheltuielile și plățile făcute către furnizori. Ești taxat la prețul corect pentru serviciile sau bunurile primite? Dacă nu, ar fi timpul să cauți alternative.

3. Vezi rapoartele de vânzări

Pentru a maximiza profitul trebuie să ai o situaţie clară a vânzărilor care sunt strâns legate de stabilirea preţului de vânzare a produselor sau serviciilor oferite de firma ta. Această situaţie poate fi uşor analizată prin intermediul rapoartelor generate pe Contazen.

4. Verifică inventarul

Inventarul, conform legii, trebuie efectuat an de an. Însă în funcţie de obiectul tău de activitate se stabileşte intervalul de timp la care trebuie facută inventarierea. Dacă ai o afacere în retail sau producție, stocul este vital pentru afacerea ta. Ar trebui să urmărești:

  • dacă stocurile se potrivesc cu previziunile vânzărilor
  • atenție mare la aprovizionarea cu mărfuri persiabile
  • bunurile sunt sigure în depozit?
  • consultă-te cu oamenii de vânzări și alte persoane implicate în procesul de producție și vânzare pentru a asigura un nivel optim de stoc.

5. Ține clienţii aproape

Piața este aglomerată, iar clienții pot să uite rapid de tine. Menţine relaţia strânsă prin orice canal de comunicare: în persoană, la telefon sau prin email. Fă-ți o listă de clienți, dacă nu ai deja, și ține-i aproape.

6. Promovează-te pe rețelele sociale

Este important să creezi o identitate a afacerii tale și să o comunici prin diverse canale. Asigură-te că ești vizibil în special pe Facebook, dar și pe Twitter, Linkedin, Instagram și Pinterest.

7. Actualizează siteul

Chiar dacă ai o afacere pentru care mediul virtual nu este atât de important, prezenţa online este foarte importantă. Acutalizează-ți siteul ori de câte ori ai o ofertă, produse sau servicii noi sau noutăți despre firmă. Dacă nu ai încă un site, gândește-te serios să-ți faci unul.

8. Noutăți din industrie

Concurenţa ne detemină să muncim mai mult şi să fim mai inventivi. Fă-ţi o listă de siteuri pe care să le urmareşti periodic. Caută ştiri, evenimente şi noutăţi în domeniul tău de activitate și fii la curent cu tot ce se întâmplă.

9. Păstrează datele în siguranță

Folosește soluțiile de tip cloud pentru stocarea datelor. Astfel informațiile vor fi tot timpul disponibile și stocate într-un mediu securizat cu acces controlat. Citește mai multe despre siguranța datelor în cloud aici.

10. Discută și cere sfaturi

Relaţia cu angajații, contabilii și persoanele care participă la luarea deciziilor este foarte importantă și trebuie menţinută în condiţii cât mai bune. Stabilește întâlniri la birou sau ieșiți la o cafea.

Concluzii

Lucrurile se pot mișca rapid și în lumea afacerilor. Fă-ți o rutină din această listă de verificare și asigură-te că afacerea ta se îndreaptă în direcția bună. Ți-am pregătit lista cu aceste taskuri în format PDF.

Descarcă lista acum